18 Ocak 2011 Salı

Ruhunu Arayan Takım



Phil Jackson'a ve felsefesine büyük saygı duyuyorum.Elimden geldiğince de araştırıyorum.İlk kitabı "Kutsal Çemberler"'i de okudum.Bunun da çıkmasını bir Lakers'lı olarak ta ekstra heyecanla bekliyordum.Kitap çıkalı baya oldu ben çıktığı gün almıştım.Ama çeviri berbattı.Kobe'nin Kob diye okunmadığını,free agent'ın serbest ajan demek olmadığını ve bunun gibi inanılmaz hatalarla okumaktan soğuttu kitap ve play-off'ların anlatıldığı kısımdan sonrasını oku(ya)madım berbat çeviri yüzünden.

Bunu neden anlattı şimdi bu diye sorabilirsiniz haklı olarak.Geçtiğimiz haftalarda bir kitapçı da düzeltilmiş versiyon diye gördüm bunu ve aldım tekrar başladım okumaya.En azından birkaç hatayı düzeltmişler.Kitabın başında hala Kob diyolar ama ilerleyen kısımda doğru telafuzunu yapmışlar.Diğer oyuncuların da tabi.Düzeltilmiş versiyonuyla sonuna kadar okuyabileceğimi düşünüyorum bir aksilik olmazsa.

Yanlız Phil Jackson'un olaylara karşı sakinliğini koruyup onun düşünce yollarını görmek dediğim gibi ona olan saygımı iyice arttırdı.Kutsal Çemberler daha çok ruhani değişimlerini anlatıyor ki bu da beni etkiledi.Bazı olaylara bu şekilde yaklaşmayı deniyorum elimden geldiğince.Phil Jackson'a bu kitapları okudukça saygım daha da artıyor.

2 kitabı da tüm basketbolseverlere tavsiye ederim mutlaka okusunlar.Ama Ruhunu Arayan Takım'ı kesinlikle gözden geçirilmiş versiyonda okusunlar.Yoksa bitmiyor kitap hakikaten.Dediğim gibi berbat bir çeviri var.

Son olarak Ruhunu Arayan Takım'ı okurken de şu kadronun heyecanını tekrar yaşadım yani biraz olsun.İnsan sormadan edemiyor,Kobe-Shaq kavgası olmasaydı, Malone sakatlanmasaydı bu takım neler yapardı.En azından ben çok merak ediyorum.Şu resmi görünce bile bir burukluk kaplıyor içimi yine de çok koyasım geldi ondan yazdım bu yazıyı da.Başınızı şişirdiysem affola...

1 yorum:

  1. okumak nasip oldu mu çeviri gerçekten düzeltilmiş mi hocam kitapta ???

    YanıtlaSil