10 Ekim 2010 Pazar

Mesut Özil Sorunsalı



Almanya doğumlu Türk asıllı Mesut Özil...Türk futbol gündeminin belki de en çok konuşulan tartışılan adamı.Milli Takım tercihi uzun süre konuşuldu daha sonra Dünya Kupası'ndaki başarılı futbolu ve bunun da etkisiyle dünyanın en büyük kulüplerinden Real Madrid'e transferi Mesut'u hep gündemimizde tuttu.Ve şu son günlerde Almanya maçının öncesiyle sonrasıyla yine en çok konuşulan adam Mesut Özil oldu.

Mesut'un milli takımda Türkiye'yi değil de Almanya'yı seçmesi çok konuşuldu çok tartışıldı çok eleştirildi takdir edildi.Mesut'a vatan haini bile denildi.Bu yazımda da bu çok tartışılan konuya değinmek istedim.Kendi açımdan bakarsak olaya ben kesinlikle Mesut'a destek veriyorum ve başarılı olmasını canı gönülden istiyorum.Mesut'un kararlarını da doğru buluyorum.Şöyle bakarsak Mesut Almanya'dad doğup büyümüş futbola orda başlamış bir oyuncu ve biz yetenekleri duyulup ün yapana kadar Mesut'a sahip çıkmadık.Almanya'da ise hep el üstünde tutuldu.Karar anı geldiğinde de Mesut bence doğru kararı verip Almanya'yı seçti.Sonuçta insan kendisini işi düşene kadar aramayan sormayan birini değil hep yanında olanı seçer ya bu da o hesap.Sonuç olarak Mesut Almanya'yı seçince çok eleştirildi çünkü hem Mesut gibi bir yıldızı kaçırmanın hayal kırıklığı vardı hem de olaya duygusal açıdan bakıp daha doğrusu iyice abartıp ülkeyi sattı,vatan haini vs diyenler bile oldu ki bu hiç hoş değil.Mesut bir profesyonel gibi davrandı ve doğruyu yaptı.

Daha sonra Dünya Kupası'nda herkes Mesut etkisiyle Almanya'yı desteklemeye başladı.Mesut'un başarılı futbolunu takdir etti herkes.Mesut ta bu başarılı futbolunu turnuva boyunca devam ettirince dünya devleri peşine düştü.Ve Real Madrid'e gitti genç yıldız.Bu da çok konuşuldu "Helal olsun çocuğa.."muhabbetleri fazlaydı.Mesut ta basın toplantısında burada forma giyen ilk Türk olmak gurur verici tarzında konuşunca bi bakıma herkesi gönlünü aldı.Emeklerinin,çalışmalarının ve yeteneklerinin karşılığını aldı gurbetçi yıldız.Mesut'un başarılı performansı burda da devam etti ve hak ettiği takdiri,alkışları aldı başarılı futbolcu.Herkes başarılı olmasını istiyordu Mesut'un ve o da beklentilere cevap verdi ve şu ana kadar bunları yanıltmadıi.İnşallah ta yanıltmaz.

Ve son olarak grupta Almanya'yla yapacağımız maç öncesi yine tartışmalar alevlendi ve yine eleştiri okları döndü Mesut'a.Hep o konuşuldu hep o tartışıldı.Yine vatan haini sesleri arttı.O Dünya Kupası'nda desteklenen Mesut gitti yine Almanya'yı tercih eden Mesut geldi kısacası.Her yerde onla ilgili haberler vardı.Maç başladıktan sonra da stattaki taraftarlarımız Mesut ayağına genelde topu aldığında ıslıkla protesto edip yuhladılar.Gerçekten üzüldüm yani bu durum karşısında.Ama Mesut profesyonelliğini bozmadı başarılı bir futbol oynadı ve golünü attı.Attı ama attığı gole sevinmedi sadece tebrikleri kabul etti.Takdir edilicek bir hareketti bu Mesut'un yaptığı.Onun tercihleri ne olursa olsun(ki bence sonuna kadar doğru)bir Türk olduğunu hatırlattı unutanlara.Mesut gol attığında açıkçası onun adına sevindim.Maç zaten kaybediceğimiz ortadaydı çok kötü oynuyorduk gerideydik ve maç Almanya'nın kontrolündeydi.Dediğim gibi golü yemenin bir burukluğu oldu tabiki ama Mesut'un gol atmasına sevindim ve onun sevinmemesine de o statta ve eminimki ekranları başında bir çok kişi de Mesut'u acımasızca eleştirmiştir işte onlara yaptıklarının çok yanlış olduğunu göstermesi adına çok sevindim.Çok güzel bir davranışta bulundu Mesut tebrik etmemek mümkün değil.

Ve yazının sonuna gelirsek Mesut'un verdiği kararı doğru buluyorum ben ve başarılı olmasını canı gönülden istiyorum.O da zaten Türk olduğunu vurguluyor her fırsatta.Umarım onu acımasızca eleştirenler şu maçtaki davranışından sonra duygusal değil mantıklıca düşünüp ona hak verirler ve onun vatanını satmadığını ve bir Türk olduğunu asla inkar etmediğini anlarlar.Helal olsun Mesut yolun açık olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder