24 Ekim 2010 Pazar

2010 F1 Güney Kore Grand Prix



F1 sezonun sonlarına doğru yaklaşırken ilk defa bu hafta sonu koşulan Kore GP si ile yazıma başlıcam.Öncelik olarak pisti tanıtmak isterim.Pistin bir turu 5.621 km.Kore'de yarışlar 55 turdan yapılıyor.Toplam geçilen km sayısı 309,155 km'yi buluyor.Pist yaklaşık olarak toplam 18 virajdan oluşuyor.Start-Finish düzlüğünden hemen sonra gelen uzun düzlükten sonra arka arkaya virajlı yollara giriyoruz.Geçiş bakımından zor kısım buralar.Fren zamanlamasını çok iyi ayarlamak gerekiyor.Pistin zaman rekorunu bugün Alonso kırdı. 1.50.257.

Teorik bilgileri geçtikten sonra bu sabah koşulan GP hakkında bişiler yazmak istiyorum.Asya yarışlarını hep sevmişimdir.Hem saatlerinin erken olmasından dolayı hem de yağmur yağdığı için olaylı geçmesinden dolayı.Yağmur gene F1 pilotlarının yakasına yapışmış durumdaydı bu hafta sonu.Yurtta kaldığımdan dolayı kahvaltı saati için erken kalkmak zorunda kalıyorum.Böyle olunca da erken saatteki yarışları kaçırmamış oluyorum.Fakat PES 2011 e başladığım andan itibaren geceleri pek uyumadığım bugün yarışa kalkamadım neyse ki yağmur nedeniyle yarışın ilk 4 turundan sonra ara verilmiş ve güvenlik aracı ile devam edilmiş.Kaçırdığım önemli bişi yok yani.Neyse yarışa geçelim; Puan hesaplarının çok ince detaylar ile yapıldığı şu sıralarda yağmurlu bir yarış izlemek gerçekten büyük heyecan uyandırdı bana bu sabah.Kendime gelmeme sağladı açıkcası.İllaki canı yanan pilotlar olucaktı yağmurlu bi gündeki başı yanan Redbull pilotları oldu.Webber'in virajı tam alamayıp ıslak çimlerin üzerine geldiği anda aracın dengesini kaybedip duvara vurdu ve yanında Rosberg'ide aldı.Rosberg'te yarışa iyi başlayan pilotlardan birtanesiydi.Çabuk bulduğu momentum ile Hamilton'u geçmeyi başarmıştı fakat Webber yanında Rosberg'i yarış dışına itti.Puan sıralamasında lider olanın yerinden etmek için sürdü Vettel fakat motoru buna izin vermedi.Redbull pilotları trajik bi şekilde yarış dışı kalırken Alonso ve Hamilton yarışı kusursuzca sürdürürken yerlerini iyi korudular ve podyuma çıkma fırsatını buldular.Şampiyonluk için Alonso avantaj elde etti.Son zamanların tartışılan ismi Massa'da önünde 3 piltonun kaza yapması sonucu kendini bianda podyumda buldu.Klasmana göz attıktan sonra M.Schumacher'in 4. basamakta olması sevindirici bi haber.Şahsen podyuma çıksa çok sevinecektim.Sezon bitmeden bi podyum yapmasını çok isterim.Schumacher'in ardından Renault'tan Kubica,Force India-Mercedes'den Luizzi,Williams-Cosworth'tan Barichello,Sauber-Ferrari'den Kobayashi ve Heidfled ve Williams-Cosworth'den Hulkenberg puan alanlar listesinde bulundu.Yarışta 9 pilotun yarış dışında kalması sürpriz isimlerin puan almasına gebe olmuş.Yarışı olumsuz yanı pek geçişlerin yaşanmaması ve güvenlik aracının sık sık içeri girmesi.Taraftar bakımından pek yayına getirmeseler de büyük boşluklar gördüm tribünlerde.Türkiye'yi takvim dışına atmak isteyen Bernie Ecclestone'a selam olsun.



Pilotlar bazından baktığımızda Alonso'ya ayrı bir parantez açmadan yazıyı bitiremezdim.Bu aralar çok formda.Son 4 yarışın 3 ünde zafer elde eden Alonso şampiyonluk için konuşmak erken dese de önemli bir avantaja sahip.Bu form grafiği ile devam ederse tabiki.Yeni puan sisteminde yarış dışı kalmak çok büyük yaralara neden oluyor.Bi örneğinide bugün yaşadık.Geriye kalan 2 yarışta neler olunmaz bilinmez.Brezilya yakın tarihte 2 pilotun üzmüştü(2008-Hamilton,2009-Massa).Bakalım bu sezon nasıl bir sürprizler yapacak.Bekliyip görücez..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder