9 Aralık 2011 Cuma

Paul Takasına Veto


Dün gece itibariyle Nba'de son yılların en önemli takaslarından biri takım sahiplerinin yoğun ısrarları doğrultusunda veto edildi.Hornets-Lakers-Rockets arasında gerçekleşecek bu üçlü takas sonucunda çok önemli oyuncuları farklı takımlarla izleyebilecektik.

Öncelikle Hornets'in yönetimini şu an elinde bulunduran Nba yönetimi eğer bu takası vetolamasaydı takas tamamen bitmişti onu söyleyeyim.3 takım da her konuda anlaşmışlardı.Hatta Lakers Nation açılış ekranı bile hazırlamıştı Cp3'ye.O derece ciddiydi iş.Ama daha sonra özellikle Cleveland ve Dallas olmak üzere diğer Nba takımlarından bu takasla Lakers'ın ne kadar güçleneceğine dair itirazlar geldi ve Nba'de daha fazla dayanamayıp takası iptal etti.Dediğim gibi Hornets'in yönetimi Nba dolayısıyla da kalan 29 takımın elinde.Bu yüzden gelen tepkiler yüzünden iptal edildi takas normal biri olsa Hornets'in başında Nba'in söz söylemeye hakkı yoktu.Ama durum böyle olunca takas vetolandı.

Öncelikle Lakerslı olduğum için duygusal yaklaşıyorum olaya ben.Gasol ve Odom'un gitmesini hiç istemiyorum.Pota altını boşaltıyoruz resmen.Tamam bir guard açığımız var ama bu kadar bir değişim ne kadar doğru bilmiyorum.Gasol'un kontratı konuşuluyor ama şu takım bana göre ufak takviyelerle şu an Nba'in en iyi takımı.Paul takasının bir anda türemesinin amacını Orkun Çolakoğlu Lakerstr de yazmış çok güzel.Kobe sonrası için hemen ilk fırsat değerlendirilmek isteniyor.Aynen ben de öyle düşünüyorum ve bunun için de daha erken olduğunu düşünüyorum.Tamam Gasol'un kontratı yüksek ama bir play-off kötü oynadı diye ondan önceki 2 sezon şampiyonlukta çok önemli rol oynamış bana göre ligin en elit pota altı oyuncularından birini göndermek ne kadar doğru bilmiyorum.
                               
Keza Lamar Odom da bu başarılarımızda katkısı çok olan oyunculardan.Kombine bir oyuncu Lamar ve onun gibi oyuncu sayısı az.Üstüne üstlük benchten gelmeyi de kabul ediyor Odom ve bize verdiği katkı göz ardı edilemez.Tamam Chris Paul çok kaliteli bir oyuncu ligin en iyi oyun kurucusu ama Odom-Gasol ikilisinin gitmesi bizden çok şey götürür bana göre.Bir anda en etkili olduğumuz yer olan pota altını sağık konusunda geçmişi parlak olmayan Bynum'a emanet etmek ne kadar doğru olabilir ki?




O yüzden bana göre iyi ki vetolandı takas.Gerçekten çok üzülürdüm Gasol-Odom ikilisi giderse.Tabi ki avantajları olmayacak değil.Gasol'un yüklü kontratından kurtulacaktık ve ilerisi için hamle imkanımız daha geniş olacaktı.Ayrıca yıllardır kanayan yaramız olan guard pozisyonuna getirilebilecek en iyi ismi getirecektik.Olmadı..

Hornets ise Paul'un yerine Scola-Martin-Odom üçlüsünü alacaktı ki bu bence gayet güzel bir paket.Martin saf bir skorer.Scola ve Odom da her takımda olması istenen çok değerli pota altı oyuncuları.Draft hakkı almayacak olmaları belki de tek dezavantajlarıydı.

Neyse sonuç olarak direkten dönen bir takas oldu.Çok değerli isimler yer değiştireceklerdi ama takım sahiplerinin baskısı sonucu Nba yönetimi reddetti.Şimdi Lakers'ın hedefinde Dwight Howard var.Bakalım onu alabilecek miyiz?Kişisel olarak Gasol-Odom ikilisinin gittiği her takasa karşıyım.Götürüsü çok olur.Bynum merkezli bir paketle Howard alınabilir.Bekleyip göreceğiz.

4 yorum:

  1. Eline sağlık abi de takas Lakers: CP3 Rockets: Gasol Hornets: Martin-Scola şeklinde değil miydi yamulmuyorsam. Odom?

    YanıtlaSil
  2. yok hocam son gelişmelerle birlikte odom da işin içine dahil olmuştu kesin olarak.ama işte veto oldu.

    YanıtlaSil
  3. benim duyduğum kadarıyla bir 1. tur hakkı yolluyordu rockets hornets'e.

    Gasol Rockets
    Odom, 1. tur Rockets, Martin, Scola Hornets
    Trade Exception (veya Okafor), Paul Lakers

    bunun üzerine bir de bynum'u orlando'ya yollayıp bryant,paul, howard çekirdeği üzerine yeniden yapılanmak peşindeydi lakers da, olmadı haliyle.

    asıl dengesiz takas bynum-howard takası olurdu - lakers'ın elinde ne kalacaktı ki howard'ı alabilecek

    YanıtlaSil
  4. takasın son hali öyleydi.okafor yoktu.Zaten ondan korktu herkes.Lakers Bynum'ı vermeden bu takası yaparsa Dwight'ı alacaktı kesinlikle.Artest-Byum-Blake paketiyle Howard'ı ve Hido'nun yüklü kontratı Lakers'a gelcekti.Gerekli boşluğu da olacaktı Lakers'ın yanlarını doldurmak için şu an için durum ortada tekrar.

    YanıtlaSil