22 Mart 2012 Perşembe

"Ayıp Oluyor Beyler"



Beşiktaş bugün Türkiye Kupasına'da veda etti Bank Asya 1.lig ekibi Boluspor karşısında ve artık bana göre tutunacak bir dal kalmadı.Mağlubiyetle birlikte maç üzerinden genel bir eleştiri yapmak istiyorum bu yazımda Beşiktaş ile ilgili.

Her şeyden önce yazıya Boluspor'u tebrik etmekle başlıyorum.Bazı bölümlerde şans yanlarında olsa da maç boyunca turu geçmeyi daha çok hak eden taraf oldular.Bir çok müsait pozisyondan yararlanamayan Ferhat Kiraz çok zor pozisyonda çok klas bir vuruşla son şampiyonu kupa dışına itti.Boluspor'u tebrik ediyorum.Ayrıca maç sonrasında olay çıkartan her iki taraftan holiganlara diyecek bir söz bulamıyorum.Yazıklar olsun.Keşke cezasız kalmasalar.

Gelelim Beşiktaş'a.Beşiktaş diyince de aklıma direk Carvalhal geliyor.Portekizli çok iyi niyetli çok güler yüzlü müthiş pozitif bir insan tamam eyvallah gerçekten öyle ama sene başından beri futbol anlamında çok büyük yanlışlar içerisinde bana göre ve hepten zirve yaptı son dönemde yanlışları.Öncelikle sıkışık fikstürden şikayet ediyor sene başından beri Carvalhal ama buna önlem almıyor.Hafta içi maç yapan kadro bir bakıyoruz hiç bozulmadan hafta sonu oynuyor ve üstüne aynı kadro bir kez daha hafta içi oynuyor.Ondan sonra hem sakatlıklar üst üste geliyor hem de temposu düşük tatsız tuzsuz bir Beşiktaş izliyoruz.Ama her maçtan sonra şikayet ediyor 3 günde bir maç oynuyoruz diye.Üstüne üstlük geniş te bir kadromuz var yani rotasyon yapmak istese çok rahat yapabilir.

Rotasyon yapmaya yapmaya bir yere kadar geldik ama en sonunda takımda çöküş başladı ve felaket bir dönem geçirdik.Ligde üst üste puan kayıplarıyla çok gerilere düştük üstüne bir de Atletico yenilgileri geldi.Yenilgiden öte aciz,kazanma isteği ve azminden uzak ve teslim olmuş Beşiktaş görüntüsü beni çok üzdü.Ama oyunculara da biraz hak vermiyor değilim üst üste bu kadar üst düzey maç oynamak çok zor.Son oynanan Manisaspor maçıyla bir umut ışığı doğdu gibi.Takım çok güzel top oynadı Fernandes önderliğinde ve temiz bir galibiyet aldık.Bu maçın ardından kupada Boluspor maçına çıkan kadro beni şaşkına çevirdi.Manisa maçında oynayan kadronun bir kaç ufak rötuş dışında aynısı bir kadro çıktı sahaya.Sayın Carvalhal bu maçta da genç oyuncular şöyle bir yana dursun yedek oyunculara bile şans vermedi.Sahada ise konsantre olamayan bir Beşiktaş vardı ve Boluspor da cezayı kesti.Kadro beni gerçekten çok üzdü.Atınç gibi Muhammed gibi gençlerin yanında şans bulamayan ve benim çok merak ettiğim Burak Kaplan oynamıyordu.Keza yine fazla şans bulamayan Alves ve Mehmet Akyüz'ün de ben ilk 11'de olmalarını bekliyordum.

Tercihleri de yanlış bana göre Portekizli hocanın.Gerek diziliş gerekse oynayan oyuncular beni rahatsız ediyor.Quaresma gibi bir adam var elinde.Bu adama kimse savunma yaptıramamış sen hem sürekli geri gelmesini bekliyorsun hem de kısır hücumunu canlandırmasını.Keza Simao da Fernandes te geri gidip gelmekten enerjilerini hücuma saklayamıyor.Ben demiyorum ki bu isimler hiç geri gelmesin geriye yardım etmesin.Geriye hiç gelmedikleri zaman ne kadar aciz durumlara düştüğümüzü gördük.Ama madem bu isimleri oynatıyorsun oyunu bu kadar geniş bölgelere yaymamak lazım.Schuster'in oyun mantalitesi bir nevi.Ama Carvalhal bu zaafları gidermek üzerine değil tam tersine daha çok gözükmesine yol açan bir taktik oynattı.



Tercihlerde ise orta sahada önde Veli'yi oynatırken gerisinde Fernandes'i oynattı.Bu takımın beyni Fernandes şu anda ve Portekizli sürekli geriye gelip top alıp ileri çıkmaktan bir türlü ileride etkili olamıyor bir türlü Fernandes.Keza Ersan Gülüm'ü sürekli sol bekte denemesi de bana garip geliyor.Hele uzun süreli bir sakatlıktan çıkan bir stoperi Kadıköy deplasmanında denemek çok ilginç bir tercihti bence.Ben Mustafa Pektemek'i tek forvet oynatmasını da ciddi anlamda eleştiriyorum.Pektemek yetenekli bir adam ama tek forvet oynayabilecek özelliklere sahip değil.Önünde başka bir forvetle oynadığında verimli olabilir.Benim aklımda hep Almeida-Pektemek ikilisini birlikte oynatmak vardı nitekim Manisa maçında bu ikilinin ne kadar etkili olduklarını gördük.Ayrıca sene başından beri söylemekten yoruldum ama bizim de diğer takımlar gibi 3 oyuncu  değiştirme hakkımız olduğunu Carvalhal anlayamadı.Dökülen oyunculara bile 90 dakika sabretti ve biz birçok maçı 1-2 oyuncu değişikliğiyle geçtik.

Suçu sadece teknik direktöre yüklemek istemiyorum ama aslan payı bence Carvalhal'in.Oyuncuların suçlarına gelirsek benim dikkatimi çeken isimler var.Önce Holosko'dan başlayalım.İstikrarlı bir şekilde düşüyor performansı.Giderek daha savruk bir oyuncu olmaya başladı.Çok garip ve dengesiz hareketleri var saha içerisinde ve ayağına gelen neredeyse hiçbir topu olumlu kullanmıyor Holosko.Şans bulamamaktan şikayetçiydi ama şu form grafiğiyle Beşiktaş'ın futbolcusu olması imkansız gerçekten.Hazır konu Beşiktaş'ın futbolcusu olması imkansız demişken Ekrem Dağ'ın da hala nasıl bu formayı  giydiğine inanamıyorum.Ne hücumda ne savunmada bir olumlu etkisi var.Eskiden mücadele eden savaşan bir görüntüsü vardı en azından ama şimdi o da yok.Sakatlığı sebebiyle Hilbert oynayamazken az çektirmedi bize ve şu Manisa maçında uzun süreli sakatlıktan çıkan ama buna rağmen muhteşem bir oyun ortaya koyan Hilbert'in gelişiyle resmen büyülendim diyebilirim.Mehmet Aurelio'nun da bitmiş olduğunu bugünkü maçta net olarak gördük nitekim Carvalhal de ona 45 dakika dayanabildi.

Sene başındaki formlarından uzak olan oyuncular da yok değil.Mesela Veli Kavlak çok iyi mücadele ediyordu ama şimdilerde onun da oyununu hiç beğenmiyorum.Ayağına gelen topları eziyor resmen ve şutu da hiç yok.Mustafa Pektemek te düşüş içerisinde uzun süredir.Oynatıldığı yer yanlış anlayabiliyorum ama o da ayağına her top gelişinde ayakları birbirine dolaşan bir görüntü de ve kafasını hiç kaldırmıyor.Pas vermesi gereken yerlerde çalıma giriyor ve arkadaşlarıyla yardımlaşmaktan uzak.Quaresma konusuna da ufakça bir değinmek istiyorum o bu formayı hak ettiğini göstermediği sürece attığı gollerin bir anlamı yok benim için.Müthiş bir yetenek ama futbolcu olmak sadece yetenek işi değil son yıllarda.Mutlaka gayret etmesi ve Beşiktaş forması giydiğinin farkına varması lazım.

Beşiktaş'ın durumu son yıllarda olmadığı kadar karanlık.Taraftarın da dediği gibi artık "Ayıp oluyor beyler."Ama önümüzde bir seçim süreci ve her ne kadar büyük bir dezavantaj içerse de play-off dönemi var.Tabi bunun için ligdeki son viraj çok önemli.Rakiplere göre nispeten kolay bir fikstür var ama Beşiktaş bu tip avantajları her zaman aleyhine çevirebilecek bir takım.Umarım bu süreç Beşiktaş için hayırlı geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder